vrijdag 11 januari 2013

Eternity Moment: Een lekkere frisse, vrouwelijke parfum



Mijn schoonzus had mij verrast door mij dit erg lekkere luchtje te geven voor de afgelopen Kerst. Erg lief natuurlijk, maar ook dat zij zo goed wist te bepalen dat ik dit een lekker luchtje zou vinden. Het lijkt mij namelijk vreselijk moeilijk om dat voor een ander te kopen. Ik ben zelf niet zo thuis in de parfums en verdoe ook niet zoveel tijd in dergelijke winkels, waardoor ik geneigd ben om dan maar ook telkens hetzelfde te halen als een flesje weer leeg is. Deze Eternity Moment is echt enorm welkom in mijn veel te kleine assortiment parfums.

Hoe is het luchtje verpakt?

De doos waarin deze eau de parfum verpakt is, is eveneens rechthoekig en oud roze van kleur met lichtroze randen. Zowel op de fles als op de doos dus niet al te veel poespas, wat het eigenlijk een wat klassiek uiterlijk geeft vind ik.
De eau de parfum is vervolgens verpakt in een 100ml fles van doorzichtig glas. De fles is rechthoekig en voorzien van een t-vormige doorzichtig plastic dop. De vloeistof is lichtroze van kleur en door de fles heen duidelijk te zien. De verstuiver werkt goed en is zilverkleurig. Verder staat er op de voorzijde in donkergrijze letters Eternity Moment te lezen.

Welke geurnoten heeft Eternity Moment?

Ik heb me laten vertellen dat er geurnoten in luchtjes zitten. Nu kan ik aan de namen van planten en vruchten niet zien of ik iets lekker vind ruiken dus het beste advies vind je toch altijd bij de drogist en de testers. Maar voor diegene die hier wel wat mee kunnen ‘ruiken’, bij deze de geurnoten:
Top noten: Lychee, guave, granaatappelbloem
Hart noten: Chinese roze pioen, Passiebloem, Nymphea
Basis noten: Sexy (dus niet de gewone?) muskus, rozenhout, framboos kasjmier.

Conclusie

Ik vind Eternity Moment van Calvin Klein een erg lekker frisse, iets bloemige, vrouwelijke geur. Het heeft een lekker fris tintje en is redelijk licht, dus je ruikt niet als een complete bloemenstal. Ik houd zelf niet zo van erg zoete, bloemige luchtjes dus als ik de noten had gelezen had ik er waarschijnlijk niet eens aan gedacht deze te kopen. Het komt op mij namelijk redelijk zoetjes over. Toch verrast dit luchtje mij dan door zijn frisse karakter. Het blijft ook de hele dag wel hangen en slaat niet op je keel of iets dergelijks wanneer je het opspuit. Als je na een werkdag nog eens uit eten gaat of gaat stappen zal je misschien nog een keer moeten aanbrengen. Maar het mag duidelijk zijn dat de geur niet binnen een paar uur al vervlogen is. Dit luchtje krijgt van mij een dikke vijf sterren en ik kan hem zeker aanraden als je best een vrouwelijk luchtje wilt, maar niet wilt ruiken naar de bloemenstal op de markt.

Algemene informatie

Product: Calvin Klein Eternity Moment
Inhoud: 100 ml
Houdbaar tot: 36 maanden na eerste gebruik
Prijs: rond 45 euro
Verkrijgbaarheid: parfumerie als Douglas, Ici Paris XL, Pour Vous, drogisterijen

Calvin Klein

Calvin Klein is een wereldberoemde modeontwerper uit Amerika. Zijn ondergoed was in de jaren 80 een enorme hit. Zijn advertenties heeft van veel afgebeelde modellen wereldsterren gemaakt, waaronder Kate Moss, Mark Wahlberg, Brooke Shields, maar ook onze eigen Doutzen Kroes. De wereldberoemde ontwerper heeft ook diverse geuren op de markt gebracht waaronder deze Eternity Moment.



Koop deze of andere lekkere parfums direct bij Bol.com!