donderdag 21 februari 2013

Andrélon Verrassend Volume Shampoo: echt meer volume of niet zo verrassend?

Meer volume in je haar. Wie wil dat nou niet? Ik was dan ook erg enthousiast toen ik de Verrassend Volume Shampoo van Andrélon in de schappen zag staan. Ik besloot het mee te nemen en te ondervinden of deze shampoo mij ook kon verrassen met een weelderige bos haar. In dit artikel mijn ervaring met Andrélon Verrassend Volume Shampoo.

Andrélon Verrassend Volume Shampoo.


Algemene informatie

Merk: Andrélon
Product: Verrassend Volume Shampoo
Fabrikant: Unilever Nederland B.V.
Geschikt voor: slap of futloos haar
Verpakking: plastic fles
Inhoud: 300 ml
Houdbaar tot: 12 maanden na openen
Prijs: 2,70 euro
Verkrijgbaarheid: supermarkten, drogisterijen, webshops

Andrélon

Andrélon is een verbastering van de naam van oprichter André de Jong. Deze kapper besloot in de jaren veertig zelf shampoo en andere verzorgingsproducten te gaan produceren. Inmiddels is deze kleine fabriek uitgegroeid tot een van de grotere merken van verzorgingsproducten in Nederland. Andrélon is onderdeel van Unilever Nederland.

Andrélon Verrassend Volume lijn

Stress, slecht slapen en slecht eten hebben allemaal hun uitwerking op je haar. Je haar wordt futloos omdat er dan namelijk minder voedingsstoffen worden opgenomen in je lichaam en afvalstoffen worden minder goed afgevoerd. Ook kan het zijn dat je van nature wat fijner haar hebt en behoefte hebt aan meer volume. Om meer volume te krijgen in je haar is een shampoo met collageen belangrijk. Collageen maakt elke afzonderlijke haar dikker en zorgt er zo voor dat het haar voller en dikker aanvoelt. Volgens Andrélon moet deze shampoo tot twee keer meer volume bieden. In de Verrassend Volume lijn zijn een shampoo, een crèmespoeling, een leave-in crème, een mousse, een Volumizer en een haarspray te verkrijgen.

Hoe is de shampoo verpakt?

De shampoo is verpakt in een paarse plastic fles met een inhoud van 300 ml. Op de bovenzijde zit een paarse klikdop welke goed sluit. De zijkanten van deze fles zijn geschubd. Deze geschubde vorm verwijst onder andere naar de structuur van het haar. Op de voorzijde staat natuurlijk dat je met Andrélon Verrassend Volume shampoo te maken hebt. Verder staat er te lezen dat er een mineralencomplex in deze shampoo verwerkt is en dat deze shampoo voor slap en futloos haar geschikt is. Op de achterzijde staat wat uitleg over deze Verrassend Volume shampoo en de andere producten in de Verrassend Volume lijn. Verder vind je daar de contactgegevens terug evenals de ingrediënten en informatie over de producent.

Andrélon Verrassend Volume Shampoo.Hoe ziet de Verrassend Volume Shampoo er uit?

De shampoo is paars van kleur met een beetje een parelmoerglans erdoor. Zodra je het in je haar smeert schuimt het goed en ruik je al vlot de ietwat chemische, zoete, maar best frisse geur. Deze geur blijft na gebruik niet lang in je haar aanwezig. Met een half uurtje is het wel weer verdwenen. Ik ben zelf niet echt weg van de geur, dus dat vormt voor mij geen probleem. Het gebruik is simpel. Zoals bij bijna elke shampoo moet je natuurlijk ook deze in het natte haar verdelen, wassen en weer goed uitspoelen. Goed uitspoelen duurt overigens ongeveer drie keer langer dan het aanbrengen van de shampoo. De shampoo is makkelijk te doserenen goed door je haar te verdelen. Ook het uitspoelen gaat voorspoedig. 

Wat is het uiteindelijke effect van de shampoo?

Al bij het wassen merk je al dat je haar stugger wordt. Na het natuurlijk te laten drogen zie ik niet direct resultaat. Na een aantal keer mijn haar met deze shampoo te hebben gewassen zie ik wel dat er wat meer volume in begint te komen, maar het is niet zo overweldigend als dat Andrélon ons wilt laten geloven in de reclames. Ik heb juist eerder het idee dat het de illusie geeft van meer volume, doordat het je haar stugger maakt en het daardoor niet zo langs je gezicht hangt. Ik heb het product zonder de conditioner gebruikt, dus misschien dat de combinatie van die twee voor een duidelijker effect zorgt. Ondanks dat mijn haar wat stugger en stroever aanvoelt, is het wel prima te doorkammen. Het lijkt mij niet ondenkbaar dat doordat je haar wat stroever is, stylingsproducten daarom beter hun werk kunnen doen. Ik heb die echter niet gebruikt, dus daar heb ik verder ook geen ervaring mee.

Ingrediënten

Aqua, Sodium Laureth Sulfate (A) / Sodium C12-13 Pareth Sulfate (B)*, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Dimethiconol, Glycol Distearate, Parfum, Carbomer, Sodium Hydroxide, DMDM Hydantoin, Citric Acid, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, TEA-Dodecylbenzenesulfonate, Disodium EDTA, Sodium Benzoate, Tin Oxide, PPG-12, Synthetic Fluorphlogopite, Magnesium Chloride, Sodium Laureth Sulfate (B)*, Magnesium Nitrate, TEA Sulfate, Triethanolamine, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Adipic Acid, Sodium Sulfate, Trehalose, Benzyl Salicylate, Citronellol, Hexyl Cinnemal, Linalool, CI 17200, CI 60730, CI 77891.

Conclusie 

Andrélon Verrassend Volume shampoo komt wat mij betreft de beloftes van een weelderige haardos niet echt na. Het helpt wel om iets meer volume te creëren maar verrassend is het niet te noemen. Het maakt je haar voornamelijk wat stroever en stugger waardoor het niet glad langs je gezicht valt. Dit geeft wel de illusie van wat meer volume, maar niet duidelijk merkbaar in mijn ogen. De geur van deze shampoo is niet overweldigend lekker en na het wassen vrijwel direct verdwenen. Verder merk ik op dat bij gebruik van deze shampoo mijn haar veel sneller statisch wordt. Ook hier verliest deze shampoo wat punten. Het maakt je haar wel goed schoon, maar meer dan dat moet je er eigenlijk ook niet van verwachten. Misschien dat de resultaten anders zouden zijn wanneer je het gebruikt in combinatie met andere producten uit deze lijn. Echter enkel de shampoo weet mij niet te bekoren.



Ook Andrélon Verrassend Volume Shampoo is gewoon te koop bij Bol.com!